Enyaq RS a Enyaq RS Coupe

Enyaq RS a Enyaq RS Coupe

se souhlasem Škoda Auta

Elektromobilita

Nová Škoda Enyaq RS: Hokejový šampionát rozproudilo elektrické sportovní SUV

Švédský Stockholm, který hostí letošní Mistrovství světa v hokeji, se stal kulisou pro premiéru dvou elektrických novinek od Škody. Faceliftované Enyaqy RS v provedení SUV i kupé zde předvedly, že spojení sportovního ducha s pokročilými technologiemi není jen prázdná fráze. Diváci si vozy prohlédli přímo v hokejové atmosféře – a podle všeho si Škoda vybrala místo odhalení dokonale.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Galerie (3)

Mladoboleslavská automobilka vsadila na kontrast: zatímco na ledě se odehrávaly tvrdé souboje, v zákulisí šampionátu zářily elegantní karoserie Enyaqu RS. Proč právě hokej? „Je to symbol dynamiky a přesnosti, což sedí k DNA našich sportovních modelů,“ naznačil jeden z insiderů Škody. Ať už je motivace jakákoli, fanoušci měli možnost obdivovat nejen hvězdy na ledě, ale i vozy, které se už brzy objeví na silnicích.

nový Enyaq RS

nový Enyaq RS

se souhlasem Škoda Auta

Technologický skok: Od výkonu po dojezd

Enyaq RS kupé nyní zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy – o celou vteřinu rychleji než předchůdce. To však není jediná změna. Dojezd se zvýšil na 570 kilometrů (o 66 km více), a to i díky optimalizované aerodynamice. Nabíjecí výkon stoupl na 185 kW, což znamená: z 10 % na 80 % baterie za 26 minut. „Elektromobilita se vyvíjí rychlostí blesku. Třicet měsíců stačilo k tomu, aby Enyaq RS posunul laťku výrazně výš,“ řekl na tiskové konferenci ve Stockholmu Vítězslav Kodym.

Pohon všech kol s dvěma elektromotory (340 koní) zůstává, ale design dostal ostřejší tvar. Černé akcenty, reflexní červený pruh na zadním nárazníku a logo RS na blatnících – to vše dává jasně najevo, že nejde o obyčejné SUV.

Interiér, který nezklame sportovní duši

Za volantem čeká řidiče kombinace černého mikrovlákna, limetkového prošívání a „karbonového“ dekoru. Sedadla s masáží a vyhříváním, volant s perforovanou kůží nebo pedály z nerezové oceli? To vše je ve standardu. A technologické vychytávky? Třeba head-up displej, Matrix LED světla nebo systém varující před náhlým kluzkem na silnici.

Adaptivní podvozek (15 nastavení tlumičů) a sportovní verze snížená o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu pak nabízejí volbu mezi komfortem a ostrým řízením. Nechybí ani chytré parkovací asistenty – vůz si zapamatuje až pět manévrů a zopakuje je bez řidiče v kabině.

interiér Enyaq RS

interiér Enyaq RS

se souhlasem Škoda Auta

Cena? Zatím neznámá, zájem je ale jistý

Škoda zatím tají finální čísla, ale soudě podle zájmu o předchozí generaci a aktuální poptávky po elektromobilech lze čekat, že Enyaq RS bude hitem. Ať už pro fanoušky rychlosti, nebo pro ty, kteří chtějí spojit praktičnost SUV s elegancí kupé. Jedno je jisté: na hokejovém šampionátu už bodovala.