Agraelus a jeho platební karta od Komerčky (se souhlasem Komerční banky)
foto: KB
Mladá generace
Nejsledovanější český streamer má vlastní platební kartu. Agraelus oslovuje digitální generaci v jejím prostředí
Vládce českého internetu Agraelus spojil síly s Komerční bankou a výsledkem je platební karta Mastercard s jeho vlastním designem. Spolupráce, která začala už v roce 2021 netradiční gamingovou kampaní, nyní přerůstá v dlouhodobé partnerství, jehož cílem je propojit svět her, komunitní zábavy a moderního bankovnictví.
šéfredaktor
„Hrají všichni. Staří, mladí, mámy, ajťáci, studenti i manažeři,“ řekla na setkání s novináři Jitka Haubová, provozní ředitelka Komerční banky (KB). Ta uvádí zcela nový produkt: platební kartu Mastercard s designem od nejsledovanějšího českého streamera Agraela, který se v civilním životě jmenuje Vojtěch Fišar. Kombinace gamingu a bankovnictví není náhoda – podle průzkumu KB hraje 77 procent Čechů napříč generacemi.
Jak vybudoval svou oddanou fanouškovskou komunitu a co by doporučil začínajícím hráčům? Zeptali jsme se Agraela na pár otázek a on odpověděl svým typicky neučesaným způsobem – přesně tak ho jako streamera lidé zbožňují.
Vojto, tvůj příběh začal už v dětství. Jak ses dostal ke gamingové scéně a podařilo se ti spojit vášeň s prací?
Jako malej jsem miloval videohry. Začínal jsem na CRT monitorech a hrách z disket. Ten zážitek z 90. let je prostě nesmazatelnej.
A že jsem si z toho udělal práci? No, po úrazu v dětství jsem ohluchl na levý ucho, takže jsem si řekl: „Proč nevyužít čas, co mám, naplno?“ A ejhle – dneska hraju, streamuju a baví mě to stejně jako tenkrát.
Tvá komunita s tebou roste. Jak ji vnímáš?
Je to mix. Někteří fanoušci mi vyrostli pod rukama – začínali na základce, dnes řešíme hypotéky nebo děti. A pak jsou tu noví, který přitáhly třeba moje „vulgární 18+ streamy“ (smích).
Ale hlavně: Není to jen o hrách. Jde o společné zážitky – koncerty, hospody, debaty o životě. Nemám pocit, že bych jim „utekl“ věkem, jako se stává u tvůrců zaměřených jen na Fortnite.
Co bys doporučil začínajícím hráčům?
Pokud máš kamarády, zkus multiplayer – třeba League of Legends. Ale pozor, komunita umí být toxická! Pro single player doporučuju příběhový hry od PlayStationu.
Jsou intuitivní, zvládne je i babička. A pro nostalgiky? Hry z 90. let! Ty nové iterace sice mají lepší grafiku, ale zážitky z dětství nenahradíš.
Jak v Česku vnímáš předsudky vůči gamerům?
Už je to lepší. Před 10 lety média řvala, že hry vedou k násilí. Dneska i rodiče chápou, že je to sociální věc. Lidi po práci radši sednou na Discord než do hospody. Hrajeme, povídáme si, řešíme život. A stigma? To zůstává jen u těch, co hrají 10 hodin denně a zanedbávají všechno ostatní.
Není to jen o hrách. Jde o společné zážitky – koncerty, hospody, debaty o životě.
Jak začala tvoje spolupráce s Komerční bankou?
V roce 2021 přišli s nápadem na League of Legends sochy. Byla to šílená akce – lidi běhali po městě s kvízy, pak přišly turnaje… A teď mám vlastní platební kartu!
Chtěl jsem, aby vypadala „dospěle“. Spolupracoval jsem s designérem Jerrym z Madmonqu. Původní návrh byl ještě šílenější, ale kvůli výrobě jsme ho trochu zjemnili.
Jaký je to pocit – mít vlastní kartu jako první český influencer?
Hlavně jsem rád, že nejde jen o ego. Třeba charitativní stream s Danem Vávrou (tvůrcem superúspěšné české hry Kingdom Come: Deliverance) – vybrali jsme tři miliony pro děti. To má smysl.
U karty šlo o design: Poro (postavička z videohry League of Legends, která dostala svou platební kartu od KB ve stejné době jako Agraelus – pozn. red.) je roztomilá kulička, moje karta má být černobílá, minimalistická. Aby i gamer vypadal seriózně.
A co kyberbezpečnost?
Hráči jsou sice ostražitější než babičky, ale pozor na děti! Lákají je na „skiny zdarma“ ve Fortnite – a pak ukradnou rodičům kartu. Řešíme s KB projekty na osvětu. V online světě platí: Dvakrát měř, jednou klikni.
Na závěr – s Porem jste se dokonce utkali v ringu. Jaké to bylo?
Bylo to maso! (směje se) 12 hodin natáčení, voda stříkala na tělo, klimatizace mrazila… Poro je sice chlupatá kulička, ale v reklamě z něj udělali drsňáka. Snad to fanoušky pobaví. A kdyby náhodou – v živém souboji mě Jitka z KB rozseká. Jsem připravenej!
Spolupráce Komerční banky s Vojtěchem „Agraelem“ Fišarem začala už v roce 2021 neotřelou gamingovou kampaní s tematikou League of Legends, která zahrnovala interaktivní instalace ve veřejném prostoru.
Od té doby se partnerství vyvíjelo i prohlubovalo a nová platební karta s designem od Agraela je dalším krokem na cestě, jak oslovit mladou digitální generaci v jejím vlastním prostředí.
„Agraelus má silnou komunitu, která mu důvěřuje. Právě díky tomu dokážeme autenticky a s respektem komunikovat i seriózní témata, jako je kyberbezpečnost nebo finanční gramotnost,“ řekla Jitka Haubová z Komerční banky.
„Nejde jen o design platební karty. Dlouhodobě pracujeme na tom, aby bankovnictví bylo pro mladé přirozené, srozumitelné a bezpečné.“